code

Adver-Online fungeert als kennispartner voor het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis

Het ETZ (Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis) is een topklinisch opleidingsziekenhuis en traumacentrum. Met drie locaties in Tilburg en Waalwijk is ETZ hét ziekenhuis voor alle inwoners van de regio Midden-Brabant, maar ook (ver) daarbuiten. Bij het ETZ werken 6.500 medewerkers.

Wij spraken met Manon Hagenaars, Adviseur Arbeidsmarkt ETZ

Wat houdt uw functie concreet in?

Sinds de officiële fusie tussen het St. Elisabeth Ziekenhuis en het Twee Steden Ziekenhuis is onze HRM afdeling opgesplitst in drie takken. Een daarvan is het Expertise Centrum, waar ik ook deel van uit maak. Ik richt mij, samen met mijn collega Emine Kaya, op arbeidsmarktcommunicatie en wervingscampagnes. De uiteindelijke selectie wordt door de leidinggevenden zelf verricht.

Stel er komt een nieuwe vacature vrij, hoe gaan jullie te werk?

Per vacature bekijken wij hoe wij de werving het beste kunnen inrichten. Voor functies die moeilijk te vervullen zijn schakelen wij graag de hulp in van Adver-Online. Kennis van ons expertise centrum gecombineerd met data en kennis van Adver-Online brengt succesvolle recruitment campagnes tot stand. Deze campagnes zorgen ervoor dat wij weinig tot geen werving & selectie bureaus meer in hoeven te schakelen om vacatures te vervullen. Dit scheelt niet alleen geld, maar we kunnen daardoor ook veel op eigen kracht doen.

Hoe zijn jullie wervingscampagnes in de afgelopen jaren veranderd?

In het verleden hebben wij veel gebruik gemaakt van print media. Doordat wij nu vrijwel alle campagnes online uitzetten besparen wij een hoop kosten. Ook branding is voor ons erg belangrijk geworden. Zo organiseren wij jaarlijks een beroepentour voor middelbare scholieren. Zij kunnen op deze dag een kijkje nemen in het ziekenhuis en komen zo in aanraking met diverse beroepen en opleidingsplaatsen. Dit laat zien dat wij steeds creatiever moeten denken om bepaalde doelgroepen aan te spreken.

“De winst van onze samenwerking zit voor ons in de data en kennis op het gebied van digitale oplossingen.”

Manon Hagenaars

Adviseur Arbeidsmarkt ETZ, Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis

Jullie maken gebruik van een landingspagina, hoe zetten jullie deze in?

Na de fusie hadden wij twee websites die samengevoegd moesten worden. Doordat wij op dat moment een grote vraag hadden naar verpleegkundigen konden wij niet wachten op een nieuwe website. Daarnaast vertelde Adver-Online ons dat een landingspagina een betere vindbaarheid kon realiseren. Deze combinatie is voor ons de aanleiding geweest een landingspagina te lanceren. Op deze pagina vermelden wij enkele vacatures, waarop direct kan worden gesolliciteerd. Adver-Online zet SEO en SEA in om deze pagina goed onder de aandacht te brengen bij onze doelgroep.

Welke voordelen ervaren jullie door de samenwerking?

De winst van onze samenwerking zit voor ons in de data en kennis op het gebied van digitale oplossingen. Vanuit het expertise centrum beheersen wij zelf ook een hoop kennis, maar ik merk dat online recruitment niet onze core business is. Adver-Online houdt ons niet alleen goed op de hoogte van ontwikkelingen en innovaties, maar neemt ook de uitvoering uit handen.

Geïnteresseerd in meer informatie?

Share This

Share This

Share this post with your friends!