code

Kwalitatieve en kwantitatieve winst voor TU Eindhoven

De Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) is een onderzoeksuniversiteit, gespecialiseerd in engineering science & technology. De internationaal vooraanstaande universiteit staat bekend als bakermat voor innovatie.

We spraken met Melloh Bröcheler – HR Adviseur bij de TU/e.

Wat is jouw functie binnen TU/e?

Sinds begin 2008 ben ik werkzaam bij TU/e en vanaf eind 2010 bekleed ik de functie HR Adviseur. Als HR Adviseur houd ik mij bezig met de instroom, uitstroom en doorstroom van de Dienst Huisvesting, Interne Zaken, Algemene zaken, Informatie Expertise Centrum, Financiële en Economische zaken.

Wat is jullie werkwijze op het gebied van werving?

Als HR Adviseur adviseer ik onder andere over de personele bezetting binnen de genoemde diensten en daarmee samenhangend ook de keuze voor in- of outhouse recruitment. Ik kijk altijd of ik de vacature intern kan opvullen. Zo niet, dan start ik de werving extern op.

Welke externe kanalen gebruiken jullie?

Ik werf voor een breed scala aan functies, omdat ik meerdere diensten adviseer die totaal verschillend zijn. Van financiële functies als controller tot een zeer technische functie als Technisch Beheerder. Sinds ongeveer één jaar raadpleeg ik Adver-Online over aanvullende online wervingskanalen die wij eventueel in kunnen zetten naast onze gebruikelijke wervingskanalen. Voorheen plaatste ik de vacature op onze eigen website en zag ik wel wat erop afkwam. Als wij te weinig reacties ontvingen schakelde ik, afhankelijk van de zwaarte van de functie, een werving & selectiebureau in om ons te ondersteunen. Dit levert wel het gewenste resultaat op, echter het is een zeer kostbare oplossing.

Nu niet meer?

Via Rian Campen, adviseur HR communicatie kwam ik in contact met Adver-Online. Een dynamische organisatie die verstand heeft van (recruitment)zaken en mij op een efficiënte en goede manier ondersteunt bij wervingsvraagstukken. Wij zijn gestart met een pilot waarbij zij ons zijn gaan ondersteunen met de werving van een lastig profiel – en dat beviel erg goed.

“Ik zit niet te wachten op 150 reacties, maar liever 50 reacties waar we echt iets mee kunnen.”

Melloh Bröcheler

HR Adviseur, Technische Universiteit Eindhoven

Wat levert dat concreet op?

Ik kan zelf zoeken naar passende wervingskanalen en het traject realiseren, dit is echter te tijdrovend en daarom niet wenselijk. Met de ondersteuning van Adver-Online krijgen wij niet alleen meer reacties maar ook kwalitatief betere reacties. Ik zit niet te wachten op 150 reacties, maar ik heb liever 50 reacties waar wij echt iets mee kunnen! De markt van jobboards en wervingstechnieken verandert erg snel. Adver-Online heeft inzicht in (online) wervingskanalen die ik niet heb. Daarbij ontzorgen zij ons dusdanig dat ik meer tijd over houd voor andere werkzaamheden.

Hoe is jullie recruitment in de loop der tijd verbeterd?

Wij merken dat wij vacatures sneller vervullen. De zogenaamde ‘time to hire’ is verbeterd. Prettig gevolg is dat we sneller de juiste man of vrouw op de juiste plaats hebben. En daar draait het uiteindelijk allemaal om!

Geïnteresseerd in meer informatie?

Neem contact met ons op
Share This

Share This

Share this post with your friends!