code

Internationale recruitment strategie voor Van de Velde Groep

Over Van de Velde

Van de Velde Groep is één van de marktleiders op het gebied van luxe lingerie. De organisatie is opgericht in 1919 en hebben inmiddels 1.400 gedreven en enthousiaste medewerkers in dienst. Onder de merknamen Lincherie en Rigby & Peller wordt nog dagelijks gebouwd aan de uitbouw in Nederland, UK, Duitsland, Spanje, Denemarken, USA en Azië.

De opdracht

Rigby & Peller, merknaam Van de Velde Groep, heeft inmiddels 9 boetieks in enkele van de meest prestigieuze winkelbuurten van Londen. De groei en het succes van de winkels heeft geleid tot een internationale expansie en de opening van luxueuze boetieks in onder andere Duitsland. Zo komt de zoektocht naar medewerkers voor de locatie in Berlijn tot stand. In deze situatie een Store Manager, oftewel een Erfahrene Geschäftsleiterin, met een mbo / hbo op zak en minimaal 1-2 werkervaring als filiaalleider bij een premium retail merk. Adver-Online is gevraagd mee te denken over een campagne strategie om deze vacature succesvol te vervullen.

Het eindresultaat

In Duitsland is het aanbod aan jobboards lager dan in Nederland. Om de actief werkzoekenden te bereiken is het daarom van belang om in ieder geval de best bezochte carrièresites in te zetten. Denk dan aan:

  • FashionUnited.de – Platform voor vacatures in mode, laatste modenieuws, vakinformatie en vacaturebank.
  • DE.Fashionjobs – gespecialiseerd jobplatform voor professionelen in de mode, luxe en beauty.
  • Monster.de – één van de grootste en bekendste platformen in Duitsland met een doorplaatsing op Jobpilot.de.
  • StepStoneDuitsland – groot en bekend generiek platform met een doorplaatsing op de partnersites berlinien.de, talent-berlin.de, berlinjobs.de en shopjobs.de.

Maar de latente doelgroep moet zeker niet over het hoofd gezien worden! Daarom zijn ook Linkedin Jobporal en social media onderdeel van de campagne. Een LinkedIn job plaatsing wordt getoond aan overeenkomende profielen en aan volgers van de bedrijfspagina. Social media recruitment gaat nog een stap verder. De advertenties zijn uitgezet met Programmatic Advertising, waardoor de volgende elementen op de campagne losgelaten kunnen worden:

  • Bid-optimalisatie
  • A/B-testing
  • Targeting
  • Multi funnel retargeting

Dit heeft een grote toegevoegde waarde om onder de aandacht te komen bij potentiële kandidaten met een specifieke Fashion achtergrond. Deze strategie heeft geleid tot de volgende resultaten met natuurlijk een gedreven & enthousiaste nieuwe medewerker als uitkomst:

Geïnteresseerd in een recruitmentoplossing voor uw organisatie?

Vraag een vrijblijvend advies aan voor uw vacature(s)
Share This

Share This

Share this post with your friends!