code

Bereik talent op 90% van alle websites met een display advertising campagne

Versterk uw werkgeversmerk met een display recruitment campagne en bereik zowel actief als latent werkzoekenden! Uw vacature wordt als online banner op internet verspreid. Deze vorm van online adverteren wordt in de online marketing wereld ook wel display adverteren of advertising genoemd.

Een display recruitment campagne bereikt de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap. Door de verschillende fases van de customer journey te integreren in de display recruitment strategie, sluiten advertenties aan op de informatiebehoefte van de doelgroep. Daarnaast hebben banners een grote impact en is 24/7 een specifiek bereik mogelijk.

Een display recruitment campagne; wat is het en hoe werkt het?

Bij een display recruitment campagne staat adverteren in het Google Display Netwerk centraal. Dit netwerk bestaat uit talloze partner websites van Google, zoals Youtube, Nu.nl en Buienradar maar ook heel veel andere websites, video’s, blogs en apps wereldwijd. Op deze websites kan met beeld, oftewel banners, geadverteerd worden gericht op een specifieke locatie en doelgroep. Omdat u enkel relevante websites kunt opnemen in uw recruitment campagne kunt u snel en tegen relatief lage kosten uw naamsbekendheid als werkgever vergroten bij potentiële kandidaten.

Van display recruitment strategie tot effectieve display advertenties

Zowel beeld als boodschap spelen een belangrijke rol bij het gebruik van banner advertenties. Een banner moet opvallen, informeren én bovendien niet leiden tot irritaties! Ook geanimeerde banners behoren tot de mogelijkheden. Door middel van animatie kunnen meerdere boodschappen in één banner geplaatst worden, waardoor u de doelgroep beter kunt informeren. Een succesvolle banner:

  • is relevant voor uw doelgroep;
  • heeft een korte en heldere boodschap over de vacature;
  • heeft één duidelijke call-to-action;
  • sluit aan bij de landingspagina die aan de advertentie gekoppeld is;
  • voldoet aan de gestelde technische eisen.

Wij nemen, indien gewenst, de creatie van banners voor u uit handen. Om er zeker van te zijn dat uw vacature advertentie optimaal presteert maken wij gebruik van A/B testing. Dit houdt in dat verschillende advertentie variaties automatisch worden getest om de conversie te verhogen. Zo wordt uw budget altijd goed besteed.

Met (re)targeting bereikt uw display advertentie kwalitatieve kandidaten

Een banner advertentie bereikt uw gewenste doelgroep al in de bewustwordingsfase. U kunt de doelgroep tevens specifiek targetten op basis van onder andere locatie, demografische kenmerken, gedrag en interessegebieden. Geïnteresseerden komen middels een klik op de banner op de vacaturepagina terecht. Zo hebben zij de mogelijkheid om direct te solliciteren of om de pagina op te slaan voor later. Om bij deze groep top of mind te blijven kan een vervolg campagne worden opgesteld, ook wel retargeting genoemd. Retargeting is een manier van adverteren waarbij bezoekers worden herkend die de vacaturepagina al eens hebben bezocht. Deze bezoekers krijgen op andere websites nog eens de vacature advertentie voorgeschoteld, voor een extra duwtje in de rug om alsnog over te gaan tot solliciteren.

Conversieverhoging door gerichte display advertenties

Een banner advertentie kan dus enerzijds een bijdrage leveren aan het bereiken van een doelgroep die nog niet op je website is geweest, maar wel heel interessant is. Anderzijds kunnen bestaande bezoekers die interesse hebben getoond maar niet geconverteerd hebben bereikt worden. Hierbij is het van belang dat uw vacaturepagina vervolgens herkenbaar is, voldoende informatie geeft en een duidelijke call-to-action bevat. Een bezoeker die door uw advertentie getriggered is om op uw vacaturepagina te kijken, moet natuurlijk wel de verwachte informatie kunnen vinden en direct actie kunnen ondernemen. Dat is tenslotte waarvoor de advertentie wordt ingezet.

Waar moet u aan denken bij een display recruitment strategie?

Adver-Online heeft ruime ervaring met display recruitment campagnes. Wij adviseren u graag over hoe display adverteren kan bijdragen aan uw recruitment doelstellingen. Om uw wervingsbudget optimaal in te zetten gaan spelen wij in op biedingen, zoekwoorden, advertentieteksten en beeld.

Een display recruitment campagne door Adver-Online

;

Uw doelgroep nauwkeurig geselecteerd op locatie, demografische kenmerken en interesse.

;

Retargetting op basis van historische locatie gegevens, ongeacht de nieuwe locatie van de gebruiker.

;

Inregelen, opzetten, beheren en bijsturen. Wij nemen het allemaal voor u uit handen.

;

Gezamenlijk afgestemde teksten, beelden en call-to-action die het beste past bij uw doelgroep

;

Toegang tot het Google Display Network met ruim twee miljoen websites, video’s, blogs en apps wereldwijd.

;

Een continu geoptimaliseerde campagne voor het beste (meetbare) resultaat.

;

Een effectieve mediaspend en optimale biedingen per device voor een betere ROI.

;

Een boost voor uw employer brand door het gebruik van statische of animerende beeld advertenties.

Benieuwd wat display recruitment voor u kan betekenen?

Share This