code

International recruitment strategy for Van de Velde Groep

Please enable the breadcrumb option to use this shortcode!

About Van de Velde

Van de Velde Group is one of the market leaders in luxury lingerie. The organisation was founded in 1919 and has now employed 1,400 driven and enthusiastic employees. Under the brand names Lincherie and Rigby & Peller they are expanding in the Netherlands, UK, Germany, Spain, Denmark, USA and Asia daily.

The recruitment challenge

Rigby & Peller, brand name of Van de Velde Group, has now 9 boutiques in some of London’s most prestigious shopping areas. The growth and success of the shops has led to international expansion and the opening of luxury boutiques in among others Germany. This is how the search for employees for a Berlin location established. In this situation, a Store Manager, or called Erfahrene Geschäftsleiterin, with a intermediate or higher vocational degree and at least 1-2 years of work experience as a location leader at a premium retail brand. Adver-Online has been asked to think about a campaign strategy to successfully fulfill this vacancy.

Het eindresultaat

In Duitsland is het aanbod aan jobboards lager dan in Nederland. Om de actief werkzoekenden te bereiken is het daarom van belang om in ieder geval de best bezochte carrièresites in te zetten. Denk dan aan:

  • FashionUnited.de – Platform voor vacatures in mode, laatste modenieuws, vakinformatie en vacaturebank.
  • DE.Fashionjobs – gespecialiseerd jobplatform voor professionelen in de mode, luxe en beauty.
  • Monster.de – één van de grootste en bekendste platformen in Duitsland met een doorplaatsing op Jobpilot.de.
  • StepStoneDuitsland – groot en bekend generiek platform met een doorplaatsing op de partnersites berlinien.de, talent-berlin.de, berlinjobs.de en shopjobs.de.

Maar de latente doelgroep moet zeker niet over het hoofd gezien worden! Daarom zijn ook Linkedin Jobporal en social media onderdeel van de campagne. Een LinkedIn job plaatsing wordt getoond aan overeenkomende profielen en aan volgers van de bedrijfspagina. Social media recruitment gaat nog een stap verder. De advertenties zijn uitgezet met Programmatic Advertising, waardoor de volgende elementen op de campagne losgelaten kunnen worden:

  • Bid-optimalisatie
  • A/B-testing
  • Targeting
  • Multi funnel retargeting

Dit heeft een grote toegevoegde waarde om onder de aandacht te komen bij potentiële kandidaten met een specifieke Fashion achtergrond. Deze strategie heeft geleid tot de volgende resultaten met natuurlijk een gedreven & enthousiaste nieuwe medewerker als uitkomst:

Interested in a (international) recruitment solution for your organisation?

Share This

Share This

Share this post with your friends!