code

Please enable the breadcrumb option to use this shortcode!

“Door het tekort aan gespecialiseerd verpleegkundigen in het land ontstonden ook in ons ziekenhuis tekorten. Dit was de reden dat we in gesprek zijn gegaan met Adver-Online.

Zij kennen ons ziekenhuis en we hebben goede ervaringen met hen”, aldus Linda Huisinga adviseur werving HMC.

75 nieuwe verpleegkundigen voor Haaglanden Medisch Centrum (HMC) mede door doelgroep campagne

Over HMC

HMC is hét ziekenhuis in de Haagse regio en werkt vanuit 3 locaties: HMC Antoniushove, HMC Bronovo en HMC Westeinde. Centraal staat het leveren van de beste zorg aan patiënten, dichtbij en zoals de patiënt wil. Daarin werken ze samen met verwijzers, verpleeg- en verzorghuizen en de thuiszorg. Als topklinisch ziekenhuis zijn ze gespecialiseerd in hoogcomplexe acute zorg, oncologische zorg, vrouw- en kindzorg, ouderenzorg en infectieziekten.

Doelgroep campagne

HMC was gewend om voornamelijk met losse plaatsingen te werken bij Adver-Online. Maar omdat we het werven van de verpleegkundigen constructiever en grootser wilden aanpakken, zijn we met elkaar in gesprek gegaan. We hebben op basis van een grondige doelgroepanalyse een social media campagne van 12 maanden opgezet.

“Twee maanden na de livegang werd ik op vakantie gebeld met het bericht dat er inmiddels 19 verpleegkundigen waren aangenomen. Prachtig nieuws, dit was nog nooit eerder gebeurd.” aldus Jan Peter van der Wal Adver-Online.”

Feedback HMC

“We hebben een grootse verpleegkundigen doelgroep campagne gedraaid gedurende 1 jaar. In het begin was het wennen, omdat de campagne-uitingen alleen bij de doelgroep (niche) onder de aandacht kwam. Wij zagen deze dus niet. Dit was in begin wel lastig te ‘verkopen’ aan onze managers. Maar omdat we verpleegkundigen aannamen, konden we wel precies laten zien wat de campagne deed”, aldus Linda Huisinga (adviseur werving HMC).

Resultaat doelgroep campagne

De campagne heeft HMC (indirect) 75 nieuwe verpleegkundigen opgeleverd, waardoor de cost-per-hire enorm is gedaald. Zij hebben dit bereikt door een gespecificeerde campagne op Social Media en Google uit te zetten. Op voorhand werd de doelgroep zo scherp mogelijk bepaald. Vervolgens werd deze doelgroep zo benaderd dat ze geïnteresseerd raakten en, met tussenkomst van een landingspage, via de HMC site konden solliciteren. Door deze campagne doorlopend bij te sturen op basis van kwantiteit en kwaliteit van de sollicitanten is dit resultaat bereikt.

 

Bent u ook opzoek naar een bepaalde doelgroep?

Share This

Share This

Share this post with your friends!