Google Recruitment


Direct zichtbaar voor de juiste kandidaten met Google recruitment.


Meer informatie




Wat is Google Recruitment?


Met een Google Adwords recruitment campagne bereik je vanaf het eerste moment al de juiste sollicitanten. De meeste sollicitanten starten hun zoektocht naar hun droombaan namelijk op zoekmachines zoals Google. Google is de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. Wanneer je op een goede manier adverteert op deze zoekmachine, is je vacature direct zichtbaar voor de beste kandidaten!


Google recruitment campagne

Hoe werkt een Google Recruitment campagne?


Vacature Google Adwords

Jouw vacature bovenaan


Google Adwords is de advertentiedienst van Google waarmee je advertenties op de zoekmachinepagina kunt plaatsen. Google heeft twee soorten zoekresultaten: betaalde resultaten en organische resultaten. De betaalde zoekresultaten worden boven en rechts van de pagina weergegeven. De organische resultaten worden daaronder getoond en worden gerangschikt op basis van relevantie ten opzichte van de in de zoekbalk ingevulde zoekterm. Natuurlijk wil je dat jouw vacatureadvertentie bovenaan in de zoekmachine weergegeven wordt. Met een Google Recruitment campagne door Adver-Online zorg je dat dat werkelijkheid wordt!

Vrijblijvend advies
SEA recruitment

SEA voor de beste termen


Voor je Google recruitmentcampagne zetten wij Search Engine Advertising (SEA) in. Google adverteren is namelijk meer dan alleen een duidelijke en overtuigende advertentietekst schrijven. Het is ook heel belangrijk ervoor te zorgen dat de advertentie goed aansluit bij mogelijke zoektermen die jouw toekomstige collega’s intikken op zoek naar een nieuwe baan. Dat doen wij door onderzoek te doen naar deze relevante zoektermen. Deze termen kunnen functienamen zijn, maar ook kan het lonen om bijvoorbeeld vaktermen te gebruiken, omdat op die manier ook latent werkzoekenden op je vacature-advertentie kunnen stuiten. Zo heeft je vacature een groot bereik en is die ideale sollicitant niet ver weg meer.

Vrijblijvend advies
Google-recruitment data

De effectiefste advertentieversie


Om je campagne continu te optimaliseren is het mogelijk om tussentijds aanpassingen door te voeren, zoals zoektermen toevoegen of uitsluiten. Om er zeker van te zijn dat je vacature advertentie optimaal presteert past Adver-Online A/B testing toe. Hiermee worden verschillende versies van je Adwords advertentie getest om zo de best scorende advertentie te kunnen selecteren en de conversie daarmee te optimaliseren.

Vrijblijvend advies


Wat kost zo’n Google Adwords campagne mij?


Adwords maakt gebruikt van een cost-per-click model (CPC-model). Dit houdt in dat je betaalt voor elke keer dat er op je advertentie geklikt wordt. Daarom loont een onderzoek naar relevante zoektermen, omdat deze invloed hebben op de doeltreffendheid van je campagne. Door op de juiste zoektermen te adverteren, betaal je zelden voor bezoekers die je niet wilt bereiken. Mocht de campagne toch nog niet helemaal lekker lopen? Dan is het mogelijk om tussentijds je Adwords-campagne aan te passen door bijvoorbeeld zoektermen toe te voegen of juist uit te sluiten. Zo streef je altijd het beste resultaat na tegen de laagste kosten.

Google AdWords stelt op voorhand geen looptijd of prijs vast. Er kan er een maximale prijs per click en een dagbudget ingesteld worden. Hierdoor heb jij de controle over hoeveel je aan de campagne uitgeeft. AdWords hanteert de volgende regel; hoe hoger het bod, de kwaliteitsscore en het budget, des te hoger en vaker een advertentie vertoond wordt in de zoekresultaten. Je kunt het budget op ieder moment weer aanpassen of de campagne stopzetten, bijvoorbeeld als je het talent waarnaar je op zoek was hebt gevonden. Je budget wordt dus altijd goed besteed!



Kosten Adwords campagne


Wat zijn de voordelen van een Google campagne door Adver-Online?



Benieuwd geworden naar Google recruitment?


Adver-Online bespreekt graag met jou de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

Ja, ik wil Google recruitment