code

Bouw structureel aan een sterk werkgeversmerk voor het aantrekken van nieuw talent en behouden van huidige collega’s.

De arbeidsmarkt is volop in beweging, met als logisch gevolg een groot aanbod aan vacatures. Om in deze tijd kandidaten te bereiken en overtuigen, worden naast de authentieke jobboards steeds meer mediakanalen en middelen ingezet. Allemaal om een goede eerste indruk achter te laten bij de juiste doelgroep. Maar wat als u te maken heeft met te weinig sollicitaties, kwalitatieve kandidaten en naamsbekendheid? Dan is de kans groot dat u employer brand een boost nodig heeft. 

Waarom bouwen aan een sterk werkgeversmerk?

Het is essentieel om structureel te bouwen aan uw employer brand. Niet alleen voor het behouden van huidige werknemers, maar ook voor het aantrekken van nieuw talent. Een sterke employer brand zorgt er namelijk voor dat het voor kandidaten direct duidelijk is met wat voor organisatie ze te maken hebben. Dit maakt het mogelijk om al snel een ‘culturele fit’ te ontdekken, zodat sneller een betere match ontstaat tussen kandidaat en werkgever. Andere voordelen van employer branding zijn:

  • Lagere cost-per-hire
  • Herkenbaarheid
  • Goede vindbaarheid onder actief en latent werkzoekenden
  • Sterke positionering ten opzichte van concurentie
  • Betere quality of hire

Employer brand: groter dan job marketing

Ook bij Factstory signaleren wij een stijging in vragen met betrekking tot het laden van een employer brand. Wat voor beeld hebben kandidaten van ons als werkgever? Hoe kunnen we dit beinvloeden? En welke gevolgen heeft dit voor nu, maar ook in de toekomst? Om daar een antwoord op te geven, bundelen we onze kennis en kunde met die van Adver-Online. Alle gegevens die we hebben vanuit eerdere campagnes, maar ook vanuit de communicatie met de opdrachtgever, worden geanalyseerd. Daarnaast bieden we strategische sessies aan, om de missende stukjes uit de puzzel op alsnog op tafel te krijgen.

Breng uw employer brand in kaart

In totaal bieden wij strategische sessies in 6 zelfontwikkelde modules. Binnen deze brainstormsessies duiken we in de customer journey en onderzoeken we het antwoord op vragen als ‘Welke stappen doorloopt een kandidaat in het hele oriëntatie proces?’, Waar zijn zij gevoelig voor?’ en ‘Waar in het proces haken ze af?’ Daarnaast brengen we in kaart wie de doelgroep is, wat hen drijft en wat voor organisatie zij zoeken. Vervolgens brengen we een advies uit met betrekking tot wijzigingen die in het doorgevoerd kunnen worden om zo sneller de juiste kandidaat voor de functie te vinden: op korte én op lange termijn. Omdat iedere klant en klantvraag anders is, zijn de sessies per module af te nemen. Ze zijn pragmatisch en praktisch ingestoken, waardoor het resultaat ervan gemakkelijk meetbaar is.

Een sterk employer brand voor de beste match tussen werkgever en werknemer

Employer Branding is onderdeel van een innovatieve en strategische aanpak om zowel latent als actief werkzoekenden te bereiken. Bent u er klaar voor om uw recruitment proces blijvend naar een hoger niveau te tillen?

Dit artikel wordt u aangeboden Pim Mulder, eigenaar en strategisch marketeer Factstory. Marketingcommunicatiebureau Factstory is een samenwerkingspartner van Adver-Online om diensten als strategische Employer Brand sessies aan te bieden voor recruitment vraagstukken.

Meer weten over hoe wij u aan een sterker employer brand kunnen helpen?

Neem contact met ons op
Share This

Share This

Share this post with your friends!