code

Adver-Online breidt dienstverlening uit met een nieuwe recruitment oplossing: community management!

Om zowel actief als passief werkzoekenden te bereiken is anno 2017 social media vrijwel niet meer weg te denken uit een recruitmentcampagne. Adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn & Twitter, ook wel social media recruitment genoemd, zorgt voor veel online zichtbaarheid van uw vacature. Maar wat als wij u vertellen dat u nog meer uit uw campagne kunt halen?

Wat is community management?

Enkel informatie zenden behoort tot het verleden. Social media vraagt om conversatie. Maar hoe past u dit in de praktijk toe? Het antwoord vindt u in community management, waarbij structureel wordt gebouwd aan een band met de doelgroep en het draait om het ‘nurturen’ van deze mensen.

Hoe zet u dit in voor recruitment?

Op een social media advertentie van een vacature wordt regelmatig gereageerd met vragen, opmerkingen, tags en/of recensies. Door hier actief op te reageren met een leuke en behulpzame reactie kunnen potentiële kandidaten overgehaald worden om alsnog te solliciteren. Daarnaast is het ook belangrijk om eventuele negatieve reacties te managen.

“Gemiddeld levert een social media campagne van 3 maanden 1.000 interacties op. Op alle reacties en shares reageren kost u ontzettend veel tijd, maar u laat een kans op kwalitatieve kandidaten aan u voorbij gaan als u hier niets mee doet!”

Community management werkt voor een recruitment campagne als volgt:

  1. Nadat uw vacature op Facebook, Instagram, LinkedIn en/of Twitter is geplaatst worden deze advertenties continu op reacties gescand. Dit geldt ook voor spam en negatieve berichten.
  2. Bij een reactie bekijken onze online marketeers het profiel van de potentiële kandidaat en formuleren op basis van deze informatie een passend antwoord. Het antwoord wordt bij voorkeur geplaatst vanuit het bedrijfsaccount en afgestemd op de tone-of-voice van uw organisatie.
  3. Reacties worden tijdens kantooruren binnen 4 uur beantwoord en daarbuiten binnen 8 uur. Wij sturen, ongeacht de reactie, te allen tijde op het verhogen van kwalitatieve sollicitaties.
Voorbeelden community management

Wat zijn de voordelen voor uw vacature?

Speel in op vragen, opmerkingen, tags en/of recensies van potentiële kandidaten en profiteer daardoor van de volgende voordelen:

  • Verhoog het (organisch) bereik van de campagne
    Het bereik van een social media recruitment campagne hangt in veel gevallen af van relevantie. Facebook ziet interactieve advertenties als zeer relevant, wat ervoor zorgt dat de vacature-advertentie vaker worden weergegeven zonder dat hier meer voor betaald hoeft te worden.
  • Verhoog het aantal kwalitatieve kandidaten
    Niet solliciteren, maar wel reageren op een advertentie kan gezien worden als een vorm van interesse. Het is dan ook een gemiste kans als u niets met een potentieel contact doet.
  • Versterk het employer brand
    Een interactieve advertentie komt betrouwbaar en professioneel over. Daarnaast laat u als organisatie zien dat u anderen serieus neemt en stimuleert u een positief eerste contactmoment in een mogelijk sollicitatieproces.
  • Vergroot de fanbase op social media
    Een social media campagne wordt op een hele specifieke doelgroep getarget en past zodoende volledig bij de betreffende vacature. Nodig daarom geïnteresseerden uit om de bedrijfspagina te volgen, zodat zij ook op een later moment geïnformeerd kunnen worden over ontwikkelingen.

Community Management bij Adver-Online

Community management is geen nieuw fenomeen, voor recruitment echter wel! Als eerste online recruitment marketing specialist biedt Adver-Online de mogelijkheid community management aan een social media recruitment campagne toe te voegen! Deze dienstverlening komt voort uit een samenwerking met DRIIVN, een creatief online marketing & social media bureau, wat kennis op het gebied van online marketing, copywriting, recruitment en HR media bundelt. Wij zorgen voor een bloeiende community rondom uw vacature!

Ontdek de mogelijkheden van community management!

Vraag vrijblijvend een advies aan
Share This

Share This

Share this post with your friends!