code

Bezoek het ICT Valley HR Event!

Effectiever invulling geven aan de zoektocht naar goede mensen? Bezoek dan het HR Event voor ICT op dinsdag 26 september. Boeiende sprekers en experts uit de wereld van HRM zullen u alles vertellen over het slim gebruik maken van digitale middelen bij het zoeken en selecteren van nieuwe medewerkers. Heeft u een HRM functie, bent u directielid en/of heeft u te maken met selectie en coaching van medewerkers? Mis het event dan niet!

Algemene informatie

Wat: HR Evenement voor ICT
Wanneer: dinsdag 26 september 2017
Tijdstip: 15:00 – 18:00
Waar: VONK 360, Traverse 3 te Veenendaal
Voor wie: HRM mensen, directieleden en stafmensen die te maken hebben met selectie en coaching van medewerkers

Programma

15.00 uur          Ontvangst
15.15 uur          Opening door de dagvoorzitter
15.20 uur          Employer Branding: maak van je bedrijf een merk

Kandidaten kiezen niet meer voor een functie. Ze kiezen een bedrijf. Hoe zorg je dat je je presenteert als een aantrekkelijk bedrijf waar kandidaten gericht voor kiezen en bij willen horen?

Adviezen krijgt u van Ton Rodenburg, strateeg bij ARA M/V in Rotterdam en gespecialiseerd op dit onderwerp dat echt een issue is, wereldwijd. Hij vindt dit onderwerp zelfs een van de meest fascinerende onderwerpen in merkontwikkeling van bedrijven. ARA is een bureau dat bedrijven helpt in het ontwikkelen van een sterk merk. ARA M/V adviseert klanten over arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie. Klanten zijn Philips, CBS, Mammoet en ZwitserLeven.

15.45 uur          Vacature(s) plaatsen? Volledig digitaal op Gotomyjob.com!

Welke online mediakanalen zet u in om de juiste doelgroep te bereiken? Weet u zeker dat een geschikte kandidaat zich daar bevindt? En hoe presteert het mediakanaal? Deze vragen zijn van wezenlijk belang voor een succesvolle recruitmentcampagne.

Hans van Rijnswoud, CEO HR Mediabureau Adver-Online, vertelt hoe hij 15 jaar kennis en ervaring wist te combineren met performance data van 100.000+ recruitment campagnes en social media om antwoord te geven op deze vragen. Het resultaat? Een e-recruitment platform die zonder account toegang geeft tot ruim 300 digitale adverteermogelijkheden voor recruitment.

Gotomyjob is een merknaam van het in 2002 opgerichte HR mediabureau Adver-Online. Met Gotomyjob.com heeft Adver-Online haar dienstverlening ook digitaal beschikaar gesteld.

16.15 uur          Workshop ronde 1

HR Appstore – HR gaat verder dan recruitment

Op het gebied van HR tech onstaan steeds meer applicaties en oplossingen. Allen sterk in een deelproces. Maar wat als deze oplossingen samenwerken, zodat het HR professionals kan ondersteunen op elk moment in het HR proces? Met deze gedachte is de HR Appstore ontstaan. Jan-Peter van der Wal, Consultant Arbeidsmarktcommunicatie Adver-Online, neemt u mee in de wereld van de HR Appstore en laat zien hoe het platform ondersteunt bij het uitvoeren van uw dagelijkse werkzaamheden.

Adver-Online houdt zich sinds 2002 bezig met het opstellen en uitvoeren van recruitment marketing campagnes. Om sollicitanten goed te kunnen managen lanceerde Adver-Online in 2009 al haar software tak HROffice, met als eerste product het recruitmentsysteem HROffice Recruitment. Sinds 2015 is hier software voor Workforce Management, Urenregistratie en Contracting aan toegevoegd, met als nieuwste innovatie de HR Appstore.

 Job Marketing: het is een vak geworden

Waar zet ik een vacature uit? Wie benader ik? Hoe vind ik de persoon die ik zoek? Job Marketing is een hele andere aanpak geworden dan het klassieke werving en selectie. Mensen komen niet meer af op een vacature. Je zult gericht moeten gaan zoeken en de juiste mensen weten te vinden. Welke middelen zet je in? Wat voor campagne voer je om je gewenste kandidaten te vinden?

Antwoorden op deze vragen krijg je van Lars Wetemans, CEO van Recruitz.io in Amsterdam. Recruitz.io biedt een advertentie platform waar bedrijven een campagne kunnen realiseren. Lars studeerde commerciële economie van de Hogeschool Arnhem Nijmegen. Lars won diverse prijzen.

16.50 uur          Workshop ronde 2

People analytics – Wat weet u eigenlijk van uw medewerkers?

Heeft u een objectief beeld van hun talenten, capaciteiten en potentie? Met ‘people analytics’ verzamelt u gegevens over uw medewerkers die u een goed inzicht geven in ontwikkelkansen van uw bedrijf.

Voor zowel de organisatie als de medewerker geldt dat er beter gebruik wordt gemaakt van de talenten van medewerkers. Als je beter weet welke talenten een medewerker nog meer heeft en wat voor ervaringen zij wil opdoen, kun je dat beter op een organisatie aan laten sluiten. Dat is winst van people analytics voor zowel de medewerkers als de organisatie, iedereen vindt het leuk om op talent aangesproken te worden. Deze workshop wordt verzorgd door Olivier Bertels, organisatiepsycholoog en eigenaar van Smartops te Naarden.

Wat kunnen bedrijven doen hun medewerkers te stimuleren tot innovatie?

Dit is een van de vragen binnen het zogenoemde LLLight’in’Europe project, dat is opgestart door de Europese Commissie als onderdeel van het 7th Framework Programme for Research and Technological Development (FP7), een initiatief dat bedoeld is steun te geven aan belanghebben projecten binnen Europa. De Commissie beseft dat bedrijven en instellingen antwoord moeten geven aan grote uitdagingen in een alsmaar veranderende economie.  Thomas Luin, hoofddocent aan Wageningen Universiteit, zal een workshop verzorgen over effecten van ondernemerschap op innovatief gedrag van medewerkers.

17.20 uur          Borrel

Share This

Share This

Share this post with your friends!