code

Lead Boost: Dé oplossing voor mobiel solliciteren via social media

Talenten bereiken via social media is tegenwoordig niet meer weg te denken binnen recruitment marketing. Op social media kunt u een specifieke doelgroep targetten en zo gericht een campagne inzetten om uw vacature(s) onder de aandacht te brengen. “Onze ervaring laat zien dat 80 à 90% van alle social media uitingen wordt bekeken via de mobiel. De mobiel telefoon is het device waar uw doelgroep s’ochtends als eerste op kijkt en is de hele dag binnen handbereik. In de trein, tijdens de lunch en in de file. Mobile advertising is dan ook altijd onderdeel van social media recruitment. Maar hoe werft u daadwerkelijke kandidaten via dit device? Ted Derr, Teamleider Campagne van Adver-Online vertelt u meer over de oplossing Lead Boost.

 Wat is Lead Boost?

“Lead Boost is de manier om via social media effectief in contact te komen met potentiële kandidaten. Zoals gezegd, zien wij dat veruit de meeste social media activiteiten via mobiel plaatsvinden. Zo worden ook vacatures die via social media gepromoot worden het meest via de mobiel bekeken. Wat u wilt is potentiële kandidaten vasthouden en aanzetten tot solliciteren, maar mobiel vraag om een andere strategie. Het kost tijd, focus en de kandidaat heeft zijn/haar cv en motivatie niet altijd bij de hand.

Dit zien wij ook terug in onze cijfers. Zo wordt de daadwerkelijke sollicitatie in de meeste gevallen verstuurd per desktop of tablet. Om mobiel-georiënteerde kandidaten niet te verliezen, bieden wij Lead Boost. Een mini interesse/sollicitatie landingspagina gekoppeld aan uw social media job advertentie(s).

“Kandidaten kunnen op een laagdrempelige en snelle manier aangeven dat ze geïnteresseerd zijn door alleen naam, e-mail en telefoonnummer in te vullen. Daaropvolgend ontvangt hij/zij direct een bevestiging met een link om de sollicitatie definitief af te ronden. Als werkgever ontvangt u uiteraard ook de gegevens, zodat ook u direct contact op kunt nemen. U bepaalt zelf hoe vaak u een overzicht van deze potentiële kandidaten ontvangt. Het kan zelfs iedere dag, zodat u snel kunt schakelen en de kans op conversie het grootst is.”

“Lead Boost: een effectieve oplossing om mobiel solliciteren via social media te stimuleren!”

Wanneer wordt Lead Boost ingezet en wat levert het op?

“Als klanten kiezen voor een social media recruitment campagne, adviseren wij in de meeste gevallen Lead Boost toe te voegen. Het is namelijk een snelle en effectieve manier om de interesse te wekken en direct de contactgegevens te verzamelen. Door de laagdrempeligheid van het sollicitatieformulier direct te koppelen aan uw mobiele advertentie, heeft u een hogere conversie wat betekent dat er letterlijk meer kandidaten reageren op uw vacature.

Lead Boost een veelgebruikte tool die erg positief wordt ontvangen. Van al onze klanten met een social media campagne, gebruikt inmiddels 70-75% Lead Boost. En met resultaat! Lead Boost geeft u gegarandeerd meer kandidaten voor uw vacature en daarnaast heeft deze snelle en laagdrempelige vorm van reageren een positief effect op de candidate journey.“

Ziet u ook de voordelen van Lead Boost en wilt u deze inzetten voor uw social media recruitment campagne?

Share This

Share This

Share this post with your friends!