code

Bereik talent op de online media die zij gemiddeld 2 uur per dag bezoeken met een social media recruitment campagne

Kom op een laagdrempelige manier in contact met uw doelgroep door social media recruitment in te zetten voor uw vacature. Platformen als Facebook, Instagram en Twitter beschikken over veel data, waardoor het mogelijk is gericht te adverteren. Social media draagt niet alleen bij aan het vergroten van betrokkenheid, het versterkt ook de naamsbekendheid.

Geef uw vacature extra exposure met een social media recruitment campagne. Door te adverteren op social media spreekt u naast actief werkzoekenden ook de latente groep kandidaten aan. 31% van de Nederlanders zoekt gericht naar vacatures via social media. Van de actief werkzoekenden gebruikt meer dan 50% social media om een baan te vinden. Facebook en Instagram worden het meest gebruikt om een baan te vinden.

Voorbeelden social media advertenties

Een social media recruitment campagne; wat is het?

Social media recruitment is letterlijk uw vacature als advertentie plaatsen op social media. Het voordeel van adverteren op social media is dat uw vacature direct op de tijdlijn van uw doelgroep verschijnt via Facebook, Instagram en Twitter. De advertentie kan exact afgestemd worden op basis van de volgende targeting opties:

  • Leeftijd
  • Locatie
  • Taal / opleiding
  • Beroep / functie / werkgever
  • Gedrag / interessegebieden

Wat zijn de voordelen van social media adverteren?

Niet met een algemene boodschap de doelgroepen benaderen, maar één doelgroep bereik op het juiste moment, met de juiste boodschap en passende tone of voice. Daar draait het om bij social media adverteren. Andere voordelen zijn:

  • Hyper relevant door gericht te adverteren
  • Breed geografisch bereik
  • Lagere kosten
  • Alle resultaten zijn meetbaar
  • Interactie met kandidaten

Social media recruitment in samenwerking met Wonderkind

De samenwerking tussen Adver-Online en Wonderkind maakt het mogelijk om geautomatiseerd met vacatures te adverteren op social media kanalen als Facebook, Instagram en Twitter en adverteren binnen Google als onderdeel van een totaal-oplossing. Wonderkind is een volledig geautomatiseerd vacature marketing platform dat bedrijven en recruitment organisaties helpt om de perfecte wervingscampagne uit te voeren. Door gebruik te maken van kunstmatige intelligentie bereikt Wonderkind op een slimme manier het juiste talent, door te adverteren op de online media die zij dagelijks gebruiken. Voor elke advertentie worden de teksten, afbeeldingen, segmentatie, kanalen en tijdstip van plaatsing door de technologie volledig onafhankelijk en intelligent gekozen, aan de hand van de vacature. Door advertenties realtime in te kopen en te optimaliseren biedt de technologie organisaties de mogelijkheid om binnen enkele klikken een recruitment campagne te starten en via de hyper getargete advertenties precies de juiste kandidaten naar een vacature te leiden.

Hoe wordt uw social media recruitment budget bepaald?

Voordat een social media campagne van start gaat wordt het mediabudget vastgesteld. Het budget wordt voor u bewaakt door het instellen van een maximaal te besteden dagbudget. Dit budget is gebaseerd op CPC of CPM. CPC staat voor cost per click, oftewel betalen als iemand van de doelgroep op de advertentie klikt. CPM betekent cost per mille, betalen bij het behalen van duizend vertoningen.

Werven via social media: hoe doe je dat?

Welk social media kanaal het meest effectief is voor uw vacature, moet blijken uit een doelgroepanalyse. Uiteraard is het ook mogelijk om een combinatie van social media kanalen in te zetten voor uw social media recruitment strategie. Vervolgens kan de strategie aan de hand van de volgende richtlijnen worden uitgevoerd:

  • Zet een beeldende advertentie in met een duidelijke call-to-action.
  • Laat de advertentie delen door mensen die invloed hebben op uw doelgroep.
  • Zorg voor een doorlopende zichtbaarheid aan de hand van een contentkalender.
  • Analyseer de resultaten en optimaliseer.

Adverteren op Facebook

Het grootste sociale netwerk is zonder twijfel Facebook, met op dit moment 9,6 miljoen gebruikers binnen Nederland en wereldwijd zelfs 1,65 miljard. Omdat Facebook zowel persoonlijke als demografische gegevens van gebruikers verzamelt, biedt adverteren op Facebook de meest uitgebreide mogelijkheden als het gaat om targeten.

Adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram is sinds oktober 2015 beschikbaar in Nederland. Wereldwijd kent Instagram al 400 miljoen gebruikers en in Nederland 1,8 miljoen. Er zijn drie mogelijkheden om op Instagram te adverteren namelijk met foto-, carrousel- of film-advertenties. Daarnaast biedt Instagram de mogelijkheid om te targeten op leeftijd, geslacht en locatie.

Adverteren op Twitter

Met 500 miljoen Tweets per dag, meer dan 240 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en 2,6 miljoen geregistreerde gebruikers in Nederland is Twitter een druk bezocht social media platform. Naast targeting via demografie, taal en interesses, kan uw doelgroep ook op basis van volgende accounts en profielen bereikt worden.

Een social media recruitment campagne door Adver-Online

;

UItstekend advies voor het schrijven van een duidelijke en wervende advertentietekst.

;

Plaatsing in het Social Media netwerk van Adver-Online (+200.000 volgers/leden).

;

Hyper targeting: Target op interesses, gedrag, geo- en demografische data.

;

Top talent: Bereik actief en latent werkzoekenden.

;

Inregelen, opzetten, beheren en bijsturen. Wij nemen het allemaal voor u uit handen.

;

Retargetting op basis van historische gegevens. Ongeacht de locatie.

;

Snelle verspreiding onder relevante volgers van het sociale netwerk.

;

A/B testing: Verhoog conversie door automatisch testen van verschillende ad variaties.

Benieuwd wat social media recruitment voor u kan betekenen?

Share This