code

Bereik talent op de populairste zoekmachine met een Google Adwords Recruitment campagne

De meest gebruikte zoekmachine in Nederland is zonder twijfel Google. Dit advertentie platform is dan ook een perfecte oplossing om potentiële kandidaten in de eerste stap van hun zoekproces te bereiken en over te halen tot solliciteren.

Heeft u een vacature met een korte looptijd? Maak dan gebruik van Search Engine Advertising (SEA), ook wel zoekmachine adverteren genoemd, om de voor u interessante doelgroep te bereiken. In tegenstelling tot Search Engine Optimalisation (SEO) hoeft u niet te wachten op de indexatie van Google en het geeft een garantie dat uw vacature bovenaan de zoekresultaten staat. Door op relevante zoektermen te adverteren, betaald u zelden voor bezoekers die u niet wilt bereiken.

Een Google recruitment campagne; wat is het en hoe werkt het?

Google kent twee soorten zoekresultaten; organisch en betaald. Organische zoekresultaten worden getoond op basis van relevantie en betaalde zoekresultaten worden boven en rechts van de organische resultaten getoond. AdWords is de advertentiedienst van Google die het mogelijk maakt tussen deze betaalde zoekresultaten te komen. AdWords maakt gebruik van een CPC-model, wat betekent dat je betaalt per click. Doordat een maximale prijs per click en dagbudget ingesteld kan worden, is het budget uitstekend beheersbaar. AdWords hanteert de volgende regel; hoe hoger het bod, de kwaliteitsscore en het budget, des te hoger en meer een advertentie vertoond wordt.

Met Google recruitment nooit onnodig te hoge kosten

Om er zeker van te zijn dat uw vacature advertentie optimaal presteert maken wij gebruik van A/B testing. Dit houdt in dat verschillende advertentie variaties automatisch worden getest om de conversie te verhogen. AdWords stelt op voorhand geen looptijd of prijs vast. Zodoende kunt u het budget op ieder gewenst moment aanpassen of beëindigen als een kandidaat gevonden is. Zo wordt uw budget altijd goed besteed.

Een vacature advertentie tonen op gerichte Google zoektermen

Een effectieve Google – zoekmachine – recruitment campagne start met een doordachte strategie. Deze strategie gaat verder dan een duidelijke advertentietekst. Ook een onderzoek naar relevante zoektermen loont, omdat deze invloed hebben op zowel het budget als het succes van de campagne. Enerzijds kunt u zich richten op zoektermen die door werkzoekenden gebruikt worden, bijvoorbeeld functienamen, maar ook vaktermen hebben een toegevoegde waarde voor het bereiken van latente kandidaten. Om uw campagne continu te optimaliseren is het mogelijk om tussentijds aanpassingen door te voeren, zoektermen toe te voegen of uit te sluiten. Zo gaat u altijd voor het beste resultaat tegen zo laag mogelijke kosten.

Een Google recruitment campagne voor meer kwalitatieve bezoekers

Door relevante zoekwoorden aan uw vacature advertentie te koppelen realiseert u gerichte bezoekers voor uw vacature. Het is van belang dat uw vacaturepagina vervolgens herkenbaar is, voldoende informatie geeft en een duidelijke call-to-action bevat. Een bezoeker die door uw advertentie getriggered is om op uw vacaturepagina te kijken, moet natuurlijk wel de verwachte informatie kunnen vinden en direct actie kunnen ondernemen. Dat is tenslotte waarvoor de advertentie wordt ingezet.

Een Google recruitment campagne door Adver-Online

;

Inregelen, opzetten, beheren en bijsturen. Wij nemen het allemaal voor u uit handen.

;

Een continu geoptimaliseerde campagne voor het beste (meetbare) resultaat.

;

Uitstekend advies bij het schrijven van een duidelijke en wervende advertentietekst.

;

In combinatie met een landingspagina van grote waarde.

;

Uw vacature advertentie zichtbaar op mobiele telefoon, tablet en desktop.

;

Uw doelgroep bereiken in de eerste stap van hun zoekproces.

;

Uw doelgroep nauwkeurig selecteren op locatie, demografische kenmerken en interesse.

;

Retargetting op basis van historische locatie gegevens, ongeacht de nieuwe locatie van de gebruiker.

Benieuwd wat Google Recruitment voor u kan betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op
Share This