code

Employer branding voor een optimale positie van uw organisatie op de arbeidsmarkt

Toon het unieke karakter van uw organisatie om uw employer brand te versterken en zo meer kandidaten aan te trekken. Kandidaten zoeken namelijk niet alleen een nieuwe baan maar ook een werkgever die bij ze past!

Het is essentieel om structureel te bouwen aan een sterk werkgeversmerk. Niet alleen voor het aantrekken van nieuw talent, maar ook voor het behouden van huidige collega’s. Maar hoe tilt u uw employer brand naar een hoger niveau? Adver-Online biedt uitkomst met het opzetten of optimaliseren van een innovatieve en strategische employer branding campagne!

Stuur uw bedrijfsimago tot een geweldige plek om te werken met employer branding.

Wat is employer branding?

Employer branding draait om de reputatie van een bedrijf als werkgever. Het doel? Talent aan de organisatie koppelen, engagement creëren bij huidige medewerkers en het bedrijf als aantrekkelijke werkgever op de kaart zetten. De meest voor de hand liggende reden voor een employer branding campagne is als u te weinig (kwalitatieve) sollicitaties ontvangt voor uw vacature(s). Maar een dergelijke campagne helpt ook als u te weinig naamsbekendheid heeft, u uw zichtbaarheid wil verhogen of een imagoverandering wil overbrengen.

Groeiende aantrekkingskracht

Wordt u gezien als een aantrekkelijke werkgever, dan is het voor potentiële werknemers interessant om bij u te komen werken en u krijgt tevreden medewerkers die als ambassadeur op kunnen treden.

Absolute match

Goede employer branding maakt het voor kandidaten duidelijk hoe uw organisatie in elkaar steekt. Op deze manier kunnen zij achterhalen of hun persoonlijk hierbij past en wordt de kans op een mis-match dusdanig verkleind.

Lagere cost per hire

Omdat kandidaten zelf actief op zoek gaan naar uw organisatie en de openstaande vacatures, reageren er niet alleen meer kandidaten maar ook kandidaten van hogere kwaliteit. Het kost u als werkgever daarom minder energie en geld om het juiste talent aan te trekken!

Practise what you preach

Een employer branding strategie begint met het achterhalen van de kenmerken waar u zich als organisatie mee onderscheid van andere organisaties. Dit hoeft niet altijd om spraakmakende opdrachten, toonaangevende producten of secundaire arbeidsvoorwaarden te gaan. Maar benadruk bijvoorbeeld de bedrijfscultuur of sfeer. Het is vooral belangrijk dat u de waarheid verteld. Met leugens valt u snel genoeg door de mand. Achteraf zal blijken dat uw nieuwe medewerker toch niet zo goed bij uw organisatie past, wat een hoge doorstroom als gevolg heeft. Uiteindelijk brengt dit alleen maar meer kosten met zich mee!

Een employer branding campagne in de praktijk: case MS Mode

Een strategische employer branding campagne heeft ervoor gezorgd dat MS Mode weer als interessante werkgever werd opgemerkt. Om dit te bewerkstelligen moet alles kloppen; de boodschap, het moment en het medium. Het nieuwe frisse beeldmateriaal gaven het gevoel dat MS Mode weer een gezonde organisatie was en aansprekende teksten lieten de leuke en gezellige kant van de organisatie zien. Dit gecombineerd met het juiste bereik hebben gezorgd voor veel nieuwe, enthousiaste én vooral goede MS Mode medewerkers.

Een employer branding campagne door Adver-Online

;

Kom bovenaan het lijstje te staan van potentiële kandidaten.

;

Resultaatgericht, zowel een betere quality of hire als een lagere cost per hire.

;

Een optimale employee engagement, voor een zo laag mogelijk intern verloop.

;

Een sterke positionering en naamsbekendheid op de arbeidsmarkt.

Benieuwd wat employer branding voor u kan betekenen?

Start vandaag nog met een campagne
Share This