Employer Branding & Job Branding

Sollicitanten hechten veel waarde aan het imago van hun potentiële nieuwe werkgever. Bovendien zorgt een sterk werkgeversmerk voor een algemeen beter imago van een organisatie. En vergeet niet de doorvertaling van het werkgeversmerk naar op maat gemaakte content dat de kandidaat prikkelt en activeert. De huidige arbeidsmarkt is voor 90% kandidaat-gestuurd. Dit betekent dat jij geen talent kiest maar dat talent jou kiest. 

Sterk werkgeversmerk

Sollicitanten hechten veel waarde aan het imago van hun potentiële nieuwe werkgever. Bovendien zorgt een sterk werkgeversmerk voor algemeen beter imago van een organisatie. Door employer branding goed in te zetten weten potentiële werknemers in wat voor een bedrijfscultuur ze terecht komen. Ben je aantrekkelijk als werkgever dan vertelt zich dat ook door. Employer branding werkt namelijk twee kanten op. Het bevordert niet alleen het aantrekken van nieuwe medewerkers, maar ook het behouden van je huidige medewerkers. Want een sterk werkgeversmerk zorgt voor ambassadeurschap onder je werknemers, die op hun beurt graag nieuwe werknemers willen werven.

Employee Value Proposition

Een Employee Value Proposition (EVP) is het gezicht van jouw organisatie en de belofte naar de medewerkers toe en geeft antwoord op vragen zoals: wat zijn de unieke merkwaarden als werkgever, wat maakt medewerkers trots om voor de organisatie te werken, wat zijn de gemeenschappelijke kenmerken van de medewerkers en hoe is de manier van werken.  Een sterk werkgeversmerk is gebouwd op een goede Employee Value Proposition en helpt je  om tot een authentieke en onderscheidende employer brand positionering te komen; een positie die duidelijk de toegevoegde waarde van jouw organisatie weergeeft ten opzichte van de concurrenten.

  • Onderscheidend van de concurrent
  • Creëert loyaliteit
  • Maakt een prioriteit van de bedrijfscultuur
  • Toont verantwoordelijkheid

Employee Value Scan

Een EVS (Employee Value Scan) is het antwoord op de vraag: ‘wat onderscheid je als werkgever van de rest van de wereld?’. Met deze scan bepalen wij de aantrekkelijkheid van jouw bedrijf als werkgever. De uitkomsten van de EVS zijn van absolute meerwaarde bij de realisatie van de employer branding strategie, de (content op de) Werken-bij site, maar ook bij het schrijven van vacatureteksten (‘wat maakt ons als organisatie uniek?’). Een Employee Value Scan (EVS) wordt ingezet om de beste talenten te bereiken, te binden en te behouden.

 

  • Onderscheidend van de concurrent
  • Basis voor contentcreatie
  • Inzichten vanuit medewerkers

Job Value Proposition

Een Job Value Proposition (JVP) geeft antwoord op de vraag: waarom kiest iemand voor deze vacature bij deze werkgever? De JVP ligt daarmee in het verlengde van de Employee Value Proposition, omdat een EVP zich puur richt op de waarde van de werkgever in de breedte. Een JVP is het volledige pakket van redenen waarom een vacature interessant is voor de perfecte kandidaat bij de werkgever. De Job Value Proposition (JVP) ontwikkel je om de strategische doelgroepen te bereiken, te binden en te behouden. En zodra de JVP verwoord is, kun je hier efficiënter én effectiever de arbeidsmarktcommunicatie aan ophangen. Denk aan kapstokken voor vacatureteksten, beelden en arbeidsmarktcampagnes.

Candidate persona

Een candidate persona is een semi-fictieve representatie van je ideale kandidaat die gebaseerd is op onderzoek. Als je demografie, gedragspatronen, motivatie en doelen van je kandidaat kent, wordt het eenvoudiger om je arbeidsmarktcommunicatie te ontwikkelen en af te stemmen op de ideale kandidaat per vacature. Met een goede persona weet je precies hoe, waar en naar wie je op zoek moet gaan om de vacatures in te vullen. Van passende vacatureteksten schrijven tot de informatie die op de werken-bij pagina komt te staan.

Awareness campagnes

Je weet waar je als organisatie voor staat en welke talenten bij de organisatie passen. Dan is de volgende stap het inzetten van een awareness (employer branding) campagne. Dit doen wij bijvoorbeeld door middel van in-app advertising. Met deze vorm van mobile marketing brengen wij de doelgroep in aanraking met jouw organisatie door te adverteren op hun favoriete apps. Zo bereik je passende talenten meerdere keren per dag. Door het inzetten van een awareness campagne creëer je in het hoofd van (potentiële) medewerkers een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie als werkgever.

Creatie concept & content

Om een recruitment campagne te laten slagen, kun je niet zonder unieke content. Content die speciaal is gemaakt om de doelgroep te prikkelen en te activeren. AdverOnline ontwikkelt unieke en resultaatgerichte content voor arbeidsmarktcommunicatie voor het vinden van nieuw talent. Naast het realiseren van website content en -testimonials, maken wij ook fantastische employer branding video’s, social ads en unieke fotocontent. Maar ook realiseren onze arbeidsmarkt copywriters advertorials en vacatureteksten die aansluiten bij het werkgeversmerk. Het geeft een eerlijk beeld van de vacatures en het laat zien wie jij bent als werkgever.

Wil jij de ideale kandidaat bereiken?

Vul het onderstaande formulier in of     023 553 0350.

Eén van onze recruitment & arbeidsmarktcommunicatie adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op!

  • Hoe kunnen we je bereiken?


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.